Onlangs landde de vlucht van RyanAir in Keulen in plaats van Eindhoven. Dit tot woede van de passagiers (zie video). Maar als we de Ierse prijsvechter zelf moeten geloven, begint het charmeoffensief van RyanAir inmiddels wel zijn vruchten af te werpen. In begin van de zomer kondigde de maatschappij tal van verbeteringen aan (o.a. nieuwe site en app, extra kosteloze handbagage, vooraf stoelen reserveren enz.) en die lijken bij de passagiers goed te worden ontvangen.
Ook is RyanAir onlangs begonnen met het aanbieden van iets betere stoelen met meer comfort en beenruimte, het zogenoemde RyanAir Business Plan. Met deze kwaliteitsboost willen ze vooral de zakelijke reiziger overtuigen om goedkoop en toch comfortabel met RyanAir te reizen.
Verbeteringen zullen leiden tot positieve omzet
RyanAir maakte vorige week bekend dat het dit jaar een stijging van 1 miljoen passagiers verwacht. Het totaal zou daarmee moeten uitkomen op 87 miljoen passagiers. De winstverwachting wordt geschat in de buurt te komen van het geschatte bedrag van € 650 miljoen euro. En dat ondanks de dip van het vorige kwartaal. RyanAir durft te concluderen dat de vele verbeteringen van de service zullen leiden tot een beter en positiever vooruitzicht.
Deze zomer maakte RyanAir eveneens bekend dat ze een megaorder van 100 toestellen hebben geplaatst bij Boeing van het type 737-MAX. Als de komende tijd alles volgens plan verloopt, komen daar nog eens 100 extra van die toestellen bij. Lees hier meer over deze mega-order.