Tja, het is maar hoe je het vertelt. En vooral… wie het verteld! Afgelopen oktober werd tijdens een groots onderzoek bekend gemaakt dat RyanAir het op één na slechtste merk ter wereld is van het jaar 2014. Verzekeringsmaatschappij AXA deed het in de ogen van de ondervraagde klanten nog slechter op gebied van o.a. producten, service en communicatie.
RyanAir ondanks meer vluchten nog vaker op tijd
Deze week maakte RyanAir de cijfers van oktober bekend. De statistieken komen vanuit eigen bron en dus kan je zelf goed vertellen wat er in oktober heel goed ging. Dat was ten eerste de punctualiteit. Ruim 92% procent van de vluchten vertrokken en arriveerden op tijd. Dat was een verbetering van 1% ten opzichte van oktober 2013. En dat terwijl het aantal vluchten afgelopen oktober steeg naar 50.000 vluchten!
Minder klachten, snelle afhandeling
Daarnaast ontving RyanAir in oktober minder dan 1 klacht per 1.000 passagiers. En van het aantal klachten dat wel binnenkwamen, werden 99% binnen een week afgehandeld. In hun statement wordt overigens niet gezegd of dat ook naar tevredenheid was van de klant. Wel durft RyanAir zelf het beeld van slechtste merk te weerspreken aan de hand van deze statistieken door te stellen dat RyanAir de “Number one customer service airline” is. “We zijn meer dan een airline met alleen maar goedkope tickets!”, aldus woordvoerder Robin Kiely.
Dat je het even weet!