Qatar Airways mag zich de meest geliked’te vliegtuigmaatschappij van Facebook noemen. De airline uit het Midden-Oosten kroont zich hiermee als meest populaire luchtvaartmaatschappij van het afgelopen jaar (2014).
Van vier naar meer dan acht miljoen likes
Qatar Airways is binnen een half jaar van 4 miljoen ‘likes’ naar bijna 8,5 miljoen Facebookers gestegen. De grote man achter de airline, de heer Akbar Al Baker, laat weten dat Qatar Airways de waarde van digitale media en social media steeds serieuzer neemt.
Het afgelopen jaar heeft Qatar Airways dan ook flink geïnvesteerd in het online aanwezig zijn en het opbouwen van een band met de doelgroep en achterban. Online klantenbinding is daar één onderdeel van. Men gaat bij Qatar Airways steeds creatiever om met online promoties en reclamecampagnes via social media, en dit wordt gewaardeerd door de klant.
Ook het toevoegen van nieuwe vliegroutes naar Londen, Parijs en Bangkok is de klant niet ontgaan. Tel daarbij op de nieuwe A350 vloot en het jaar voor Qatar Airways kan niet meer stuk.
Top-5 meest geliked’te airlines op Facebook
- Southwest Airlines (4,5 miljoen likes)
- Air France (4,9 miljoen likes)
- Turkish Airlines (5,6 miljoen likes)
- KLM (8 miljoen likes)
- Qatar Airways (8,2 miljoen likes)
Bovenstaande ‘likes’ zijn gebaseerd op data van december 2014.