Onhygiënische kamers, oncomfortabele bedden en een slechte service. Allemaal punten waar hotelgasten zich flink aan kunnen ergeren tijdens een verblijf. Maar de allergrootste ergernis onder het hotel publiek blijkt de opstapelende kosten als er afgerekend moet worden na een overnachting.
Het ontbijtje, het parkeren van de auto en ohja, de wifi waarvan je gebruik hebt gemaakt. Bij elkaar opgeteld een doorn in het oog. Transparantie dat is wat de hotelgasten willen.
Onderzoek van Hotel.info
Hotel boekingssite Hotel.info hield een onderzoek onder haar bezoekers. De absoluut grootste ergernis is de oplopende rekening die na de overnachting wordt gepresenteerd. Ruim 65% van de ondervraagden geeft aan zich behoorlijk te storen aan dit gegeven. De top-5 grootste ergernissen uit dit onderzoek wordt aangevuld met:
5. Onhygiënische kamers (43%)
4. Oncomfortabele bedden (46%)
3. Beperkte keuze bij ontbijtbuffet (48%)
2. Gebrek aan service (54%)
1. Oplopende hotelrekening (65%)
Hotel.info neemt deze slechte waarderingen hoog op en gaat hiermee de discussie aan met hoteliers binnen hun hotelaanbod. De boordelingen van hotelgasten worden zeer serieus genomen, want ruim 90% van de mensen die online een hotel boekt, laat hun keuze afhangen van goede beoordelingen.
Services als gratis wifi, een schone kamer en goed ontbijtbuffet moeten standaard goed geregeld zijn bij de hoge verwachtingen van hotelgasten.