Het komt weleens voor dat mensen hun vlucht missen, doordat ze zelfs laconiek omgaan met op tijd komen. Er zijn mensen die vrezen dat ze door omstandigheden te laat zullen komen en vooraf met de luchtvaartmaatschappij regelen dat het goed komt. Dat laatste deed de 85-jarige oma Alice Vaticano.
Luchthavenpersoneel zet oma in stoel en laat haar halverwege achter
Vaticano zit in een rolstoel en is licht vergeetachtig. Ze is dus beduidend minder mobiel en bij kennis dan menig andere passagier. Daarom had ze via SouthWest Airlines assistentie geregeld. Op haar terugreis – een binnenlandse vlucht van New Ark naar Denver – viel die voorbereiding echter volledig in het duigen. Eenmaal ingecheckt werd ze netjes opgehaald met een karretje van de luchthavenservice. Ergens halverwege de route werd ze door de dame die het karretje bestuurde in haar rolstoel ergens op de luchthaven in een ruimte gezet. Ze reed weg en keek niet meer achterom. Verbaasd en verstomd bleef Vaticano achter.
Niet eten, niet drinken, niet plassen
Door haar beperkte mobiliteit kon Vaticano tussendoor niet naar de wc of een lekker tussendoortje nuttigen. Dat terwijl ze kampt met diabetes. Na een aantal uren stil zitten, bedachten mensen van het grondpersoneel dat er wel iets aan de hand zou kunnen zijn met Vaticano. De 85-jarige oma legde haar verhaal uit en werd nadien meteen geholpen. Ondertussen was haar oorspronkelijke vlucht allang vertrokken en heeft SouthWest het helemaal niet opgemerkt dat ze mevrouw Vaticano miste op de vlucht.
Hoewel SouthWest Airlines nog eerst de schuld probeerde af te schuiven richting het luchthavenpersoneel, gingen ze na enig uitzoekwerk toch met de billen bloot. Vaticano werd op een latere vlucht – met overstap in Chicago – naar Denver vervoerd. Ze arriveerde in Denver met maar liefst 11 uur (!!) vertraging.
De airline ging nog dieper door het stof en maakte een officieel excuus aan het adres van mevrouw Vaticano. Ook kreeg de 85-jarige oma een reischeque cadeau van $ 200,-.