Wat een grap had moeten zijn, verliep nét even anders. Familiepark de Efteling namen diverse vaders met hun kinderen in de maling, voor een promotiefilmpje van de attractie Fata Morgana. Tijdens een boottocht door de attractie verschijnt daar ineens een tijger ten tonele. Is dat een echte tijger? vroegen veel mensen op internet zich af, na het zien deze prank.
Nee, het was geen echte tijger, maar de schrik zat er goed in! De tijger was een aangekochte, zogeheten stockmovie. Een ‘standaard’ filmpje van een tijger die je na aankoop voor commerciële doeleinden kan gebruiken. De cameragrap zorgde voor wat ophef op internet, nadat de Efteling deze trots onder de aandacht bracht.
Een Oosterse wereld vol avonturen
Op 8 september j.l. sloot de Efteling de deuren van hun attractie de Fata Morgana. Er stond een groot onderhoud op de planning. Tijdens het onderhoud bedachten de medewerkers van het familiepark in Kaatsheuvel een zogeheten prank.
De poppen in de attractie werden vervangen door echte mensen en op het einde zouden de mannen met hun kinderen verrast worden door hun buikdansende vrouwen. En ohja, tussendoor die nep tijger. Nouja nep, het filmpje van een echte tijger, wat erop leek dat de tijger gewoon losliep door de attractie.
De schrik zat er goed in bij de vaders en hun kinders. Hun konden er achteraf wel smakelijk om lachen. De Efteling plaatste het promotiefilmpje op internet, waarna de reacties losbarstte..
Een tijger hoort daar niet!
Een veelgeplaatste reactie op de Facebook-pagina van de Efteling, was de opmerking dat een tijger niet thuishoort in een familiepark. Al snel maakte de Efteling duidelijk dat het om een grap ging. Het filmpje van de tijger was dusdanig bewerkt dat het nét echt leek!
Sommige mensen mopperden nog wat na, maar voor de Efteling is het promotiefilmpje meer dan geslaagd! Maar liefst meer dan 1.000 keer werd het filmpje alleen al via Facebook gedeeld en inmiddels is de video al bijna een half miljoen keer bekeken op YouTube.