Van die hotelgasten die totaal geen rekening houden met andermans rust in een hotel. Inderdaad, die luidruchtige hotelgasten. Die groep mensen is door andere hotelgasten aangewezen als de grootste ergernis in een hotel. Dat blijkt uit onderzoek van boekingssite HotelGrouper.
De oorzaak? Vaak geruzie op de gang, het slaan van deuren, dunne muren die luidruchtige gesprekken weinig absorberen, te (dronken) aanwezig aan de hotelbar… Dat soort types moeten we niet als mede-hotelgasten. Een goede tweede ergernis in een hotel is de slechte hygiëne, gevolgd door een slechte airco of klimaatregelaar.
Grootste ergernis in een hotel
De boekingssite stelde ook een top 10 samen gebaseerd op wat hotelgasten de grootste ergernis in een hotel vinden. Hieronder de volledige lijst:
1. Luidruchtige buren 41,2%
2. Slechte hygiëne 15,4%
3. Slechte klimaatcontrole 14,5%
4. Beperkte ontbijttijden 7,3%
5. Geen fijne douchekop 6,1%
6. Oncomfortabel bed 5,8%
7. Geen minibar 3,2%
8. Weinig stopcontacten 3,2%
9. Onvriendelijk personeel 2,4%
10. Extra kosten voor internet 0,9%