Je komt je Facebook tijdlijn niet meer door zonder het Lost & Found hondje van de KLM langs te zien komen. Althans… In mijn tijdlijn. Gelukkig weet Facebook dat ik heel erg van reizen houd en de mensen die het filmpje massaal delen (KLM is u zeer erkentelijk), zorgen er dan steeds weer voor dat het hondje in mijn blikveld komt. Alsof ik word opgespoord. Geen toeval, aangezien de beagle in het filmpje ook nog eens Sherlock heet.
Fan van de KLM online marketing afdeling
Leuk om daar kort over te bloggen dus. You pushed me people! Nou is het ook geen groot geheim dat ik naast liefhebber van reizen ook een enorme fan ben van de online campagnes van de KLM. Van de Twitter-wecare tot de documentaire van Armin van Buuren, van de inmiddels gepensioneerde Flint tot de Disney / Planes viral, van de Wereld Deal Weken tot de Facebook-foto’s… Meestal is het raak bij mij!
Iedereen is gek op het KLM-hondje
Vrijdag is het weer op allerlei platformen Viral Friday, dus gaan we alvast helpen om wederom een mooi KLM-filmpje in beeld te krijgen. Het Lost & Found hondje dus. Zijn perfecte gedrag en tevens zijn prima competenties als “werknemer” zijn perfect in beeld genomen en het geeft je echt het gevoel dat KLM er alles aan gaat doen om het woord Found in KLM Lost & Found meer dan waar te maken.
Hond is slechts tijdelijke werknemer
Ironisch genoeg is de aanwezigheid van Sherlock slechts symbolisch en vormt geen onderdeel van het werkelijke Lost & Found team dat de gevonden voorwerpen op Schiphol namens KLM moet terugvinden.
De Viral Friday alvast op donderdag
Maar dan nog… Weer een knap staaltje marketing. Het filmpje werk als meer dan 350.000 keer in een dag bekeken en telde gisteravond 90.000+ likes.
Kijk en geniet nu van de Viral Friday van morgen: