De wereldberoemde hotelketen Hilton komt aan het einde van deze zomer met een nieuwe app die het voor gasten mogelijk maakt om bij de reservering meteen al de kamer te reserveren. De app biedt bij het gewenste hotel een plattegrond die de beschikbare kamers inzichtelijk maakt. De betreffende kamer kan dan direct worden geboekt en zal per omgaande worden bevestigd.
Hilton app gebaseerd op ideeën uit de luchtvaart
Volgens Hilton zelf komt de inspiratie uit de luchtvaartwereld. Een woordvoerder zegt: “We zien hoe graag mensen graag vooraf hun stoel reserveren in het vliegtuig. Datzelfde idee hebben we ook toegepast in onze nieuwe app. Daarbij hebben we goed geluisterd naar onze gasten. Uit onderzoek bleek dat maar liefst 84% van onze gasten liever hun eigen kamer uitkiezen.”
In de toekomst check je in en uit zonder iemand te spreken
Met de app kan men naast reserveren ook upgrades bewerkstelligen. Uitchecken is eveneens mogelijk. Momenteel wordt de app alleen beschikbaar gesteld aan gasten met het meest exclusieve lidmaatschap. Als het aan Hilton ligt, kan je in 2016 alles met de app doen. Dus ook inchecken. Het kan dus maar zo zijn dat je reserveert, incheckt, uitcheckt en het Hilton weer verlaat zonder ook maar iemand van Hilton te hebben gezien of gesproken.
Ook de mensen die niet exclusief lid zijn van speciale Hilton-programma’s moeten in de toekomst toegang krijgen tot alle features van de app.