In mei 2016 gaat het gebeuren: dan zal het cruiseschip de Harmony of the Seas officieel in de vaart worden genomen. Dan kunnen we cruisen op het grootste cruiseschip ter wereld. Het schip is een zogenoemde zusterschip van de Oasis of the Seas en Allure of the Seas, beide varend voor de rederij Royal Caribbean International. De Harmony of the Seas zal ietsje zwaarder zijn en omdat het ruim 2 meter langer is dan de zusterschepen, mag de Harmony of the Seas zich het grootste cruiseschip ter wereld mogen noemen.
Harmony of the Seas voorlopig de grootste
En mogelijk zal dat nog even zo blijven. Hoewel Royal Caribbean International nog een identiek schip als de Harmony of the Seas in bestelling heeft, lijken de bestellingen van andere rederijen de lengte van deze schepen niet te overtreffen. Over welke lengte hebben we het eigenlijk? Wel, 362 meter en 15 centimeter als we heel precies zijn. En die lengte is goed om er 16 dekken op te bouwen bovenop de dekken voor het personeel. Van laatstgenoemde gaan er zo’n 2.400 van mee, die per reis 5.496 passagiers zo goed mogelijk proberen in de watten te leggen.
Upgrades ten opzichte van de Oasis-zusterscheper
In de basis wijkt de Harmony of the Seas niet veel af van de zusterschepen. Toch zijn er wel weer wat upgrades. Innoveren, daar houdt Royal Caribbean International immers van. De meest in het oog springende upgrade is The Ultimate Abyss. Dit “gevaarte” is het de langste glijbaan op zee. Naast deze ultraglijbaan vind je ook nog 3 andere waterglijbanen aan boord. De andere upgrades zitten hem meer in details. Het schip is iets wijder, waardoor ook meer ruimte is gecreëerd op de hutten nog iets ruimer te maken. Typerend voor dit schip zijn de 15 singlekamers die zijn gecreëerd. Verder vind je hier een volledig nieuwe shows en performances, dus ook het entertainment heeft een nieuwe look.
Volop keuze, volop eten
Aan eten kom je ook hier niet te kort. Er is keuze uit 20 verschillende restaurants als het gaat om het diner. Onder die 20 zijn een aantal inclusief de reissom, andere – vaak wat meer exclusievere of gespecialiseerde restaurants – zijn vaak tegen een meerprijs te reserveren aan boord. Een paar gratis opties: Sorrento’s Pizzeria, de gezonde Solarium Bistro, de Boardwalk Dog House voor je hotdogs en andere worstensoorten en de Windjammer Marketplace wat lijkt op een soort wereldrestaurants, met culinaire hoogstandjes uit alle delen van de wereld.
Voor elke sfeer een bar
Ook drinken is er in overvloed. En bij drinken hoort de sfeer die bij jou past. De Schooner Bar is een gemoedelijke pianobar. Zing je mee? De Wipe Out bar op het bovenste dek is een stuk cooler, want die ligt gelegen tussen de unieke surf simulatoren Flowriders. Easy going dus. Het meest idyllisch is misschien wel een drankje in Central Park. Daarvoor zijn diverse gelegenheden. Het meest romantisch misschien wel, aangezien dit stukje park is geïnspireerd op het gelijknamige park in New York. Oh ja, het is een écht park. Je kunt hier overigens ook mee op de Rising Tide Bar die zich tussen drie dekken verplaatst. En wil je even hip doen, dan is de innovatieve Bionic Bar wel erg cool. Hier worden de drankjes niet door mensen, maar door robotarmen aan je uitgedeeld.
Harmony of the Seas en nog veel meer
Houdt het dan niet op? Nee! We kunnen nog wel uren doorgaan. Bijvoorbeeld dat “Grease” de musical is die je aan boord kunt aanschouwen. Of dat je ook hier van een ijsshow kunt genieten. Dat er een complete sportarena aan boord is. Dat je er kunt basketballen. Abseilen. Dansen. Wellness. Cursussen. Exccursies… Laten we het makkelijk maken. Op 20 mei gaan wij zelf 3 dagen meevaren en het allemaal even beleven. Van die belevenis maken we een impressie. Of een blog. En dan hopen we je nog meer te kunnen vertellen wat het grootste cruiseschip ter wereld – The Harmony of the Seas – je te bieden heeft.
Wil je nu al meer weten? Ga dan even naar de site van Royal Caribbean en lees meer over dit reusachtige prachtige cruiseschip. Je kunt je ook laten adviseren door AMCA, de vertegenwoordiger van Royal Caribbean International in Nederland.