De Eiffeltoren in Parijs heeft tijdens de 30 miljoen euro kostende renovatie de eerste etage volledige voorzien van een glazen bodem. Ook is door middel van enorme ruiten een panorama-uitzicht gecreëerd.
Meer vermaak op eerste etage, minder wachtrijen naar de top
Met de renovatie op de eerste etage hoopt het management van de Eiffeltoren dat mensen langer tijd spenderen op de eerste etage. De uitbreiding van restaurants en winkeltjes op de betreffende etage moeten eveneens helpen om dat doel te bereiken. Ook vertelt het museum op de eerste etage meer over de historie van het 125-jarige wereldberoemde monument. Met deze features hoopt het management de doorstroming naar de top te optimaliseren en de wachtrijen onderweg te reduceren.
Renovatie Eiffeltoren ook gericht op duurzaamheid
Naast deze ontwikkelingen gericht op het toerisme, heeft de Eiffeltoren ook geïnvesteerd in duurzaamheid. Zo zijn er 4 zonnepanelen op het monument geplaatst die moeten zorgen voor warm water. Tevens worden er via bepaalde technieken regenwater opgevangen, waarmee de toiletten kunnen worden doorgespoeld.
Eiffeltoren is populairste betaalde attractie ter wereld
Met 7 miljoen jaarlijkse bezoekers is de Eiffeltoren wereldwijd de best bezochte attractie waarvoor betaald moet worden. Van de 7 miljoen bezoekers zijn 85% afkomstig uit het buitenland. Met de renovatie en vernieuwingen hoopt de Eiffeltoren ook de locals van Parijs te inspireren om de “IJzeren Dame” weer eens een bezoek te brengen.