Komt Corendon nou wel of niet naar Lelystad Airport? Daarover ontstond deze week verwarring door tegenstrijdige uitspraken van twee Corendon-directeuren.
Zo liet operationeel directeur Michiel Meijer deze week in een statement weten dat hij het niet ziet zitten om zijn business te verplaatsen naar Lelystad ten gunste van de ontlasting van Schiphol. “We plannen hier niet op en het zit zeker nu niet in onze toekomstplannen, projecties of prognoses!”, zegt Meijer in zijn statement.
Uslu gelooft wel dat Corendon vanaf Lelystad zal vliegen
Directeur Atilay Uslu weerlegt die visie en zegt dat Corendon wel degelijk gaat vliegen vanaf Lelystad Airport en het liefst 20 keer per week. Voorwaarde is dan wel dat Lelystad Airport zich ontwikkelt tot een volwaardig internationaal airport en daarvoor dus de nodige uitbreiding treft. Volgens Uslu moeten we de uitspraken van collega directielid Meijer enigszins anders interpreteren. Meijer zou bedoeld hebben dat hij uitbreiding van Lelystad niet ziet zitten en de voorkeur geeft om vanaf Schiphol te blijven vliegen. Over verdeeldheid onder de directie is geen sprake, aldus Uslu.
Overlegorgaan wil vakantievluchten Schiphol afstoten
Als het aan het overlegorgaan “De Alderstafel” ligt, wordt er gesproken over ontlasting van vluchten op Schiphol en deze te verplaatsen naar Lelystad. Met name vakantievluchten wil het adviesorgaan afstoten en daarvan is Corendon een van de hofleveranciers op Schiphol. Corendon ziet dat idee echter niet zitten. De belangrijkste beweegredenen van Corendon worden volgens Meijer door het overlegorgaan niet serieus genomen en komen dan ook niet terug in de adviezen van het adviesorgaan.
Die houding is voor Corendon dan ook een reden om niet deel te nemen aan het overlegorgaan “De Alderstafel”. Directeur Uslu erkent de politieke problematiek. Zo bevestigt hij aan Omroep Flevoland dat er een fikse politieke strijd om Lelystad wordt gevoerd tussen Schiphol en de KLM.
Wordt vervolgd!