BAM! Hatseklats… zomaar even 125 euro extra op je hotelrekening. En dat zonder het consumeren van de minibar of het kijken van vieze filmpjes in de nachtelijke uurtjes. Nee, gewoon omdat je tijdens je verblijf een beetje eerlijk bent geweest over het hotel op Tripadvisor.
Hotelkamer zonder stromende water
Het overkwam het Engelse stel Tony en Jan Jenkinson die hun verblijf hadden geboekt in het niet al te pittoreske Broadway Hotel in Blackpool (aan de kust van Engeland). Het hotel voldeed totaal niet aan de minimale eisen volgens het stel. Vooral de badkamer bleek in treurige staat met loszittend behang en een douche die geen water gaf. Voor mevrouw Jenkinson de reden op haar laptop open te klappen en hier melding van te maken op TripAdvisor.
Mevrouw had kunnen weten van de boete
Dat mevrouw het hotel een “vuil en stinkend krot” noemt, werd vervolgens niet gewaardeerd door de hoteleigenaar. Dat bleek toen de Jenkinsons op hun creditcard afschrift ineens een boete van omgerekend € 125,- zagen toegevoegd aan hun verblijf. En tja, mevrouw had het kunnen weten. In de huisregels van het hotel staat nu eenmaal dat je jezelf verplicht om geen negatieve reacties op het internet te zetten.
Consumentenbond springt in de bres voor het stel
De pers kreeg er lucht van en besloot de Jenkinsons een platform te geven. Niet geheel onterecht, want zij zijn duidelijk niet de enige toeristen die ontevreden zijn over dit hotel. Het hotel staat bijna onderaan de lijst van TripAdvisor als je zoekt op beoordelingen. Meer dan de helft geeft het hotel de status “vreselijk”. De hoteleigenaar was onbereikbaar voor commentaar. De consumentenbond bemoeit zich inmiddels met de zaak en denkt dat het hotel er beter aan doet om zijn service te verbeteren in plaats van ontevreden gasten de mond te snoeren.
De actie van de hoteleigenaar had nog één nadeel: de slechte recensie staat niet alleen meer op TripAdvisor.