“Mijn kat heeft zojuist een heupoperatie ondergaan, zou ik mijn vlucht kunnen annuleren?”. Uhh..een lastige vraag voor medewerkers van menig luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie. En nee hoor, dit zijn voor hen geen vreemde ‘excuses’ meer als het gaat om het annuleren of verplaatsen van een vlucht.
“Ik wist niet dat ik een paspoort nodig had om naar Nieuw-Zeeland af te kunnen reizen”, of “Ik ben verkouden, maar wil graag mijn vlucht over vier maanden annuleren”. Ik kan me voorstellen dat je nu heel verontwaardigd bent na het lezen van deze excuses, laat staan mensen die dit iedere dag te horen krijgen.
Nog een paar vreemde excuses voor het annuleren van een vlucht
Online reisaanbieder Wotif maakte onlangs een overzicht met de meest vreemde en zelfs bizarre excuses die zij te horen kregen voor het annuleren van een geboekte vlucht via hun website. Buiten de hierboven genoemde excuses, stuitte medewerkers van de website tevens op de volgende redenen voor annulering:
- “Ik wil niet dat mijn auto vies wordt vanwege de smerige wegen”
- “Ik heb gisteren calamaris gegeten, die volgens mij niet goed bereid was”
- “Ik wist niet dat je voor internationale vluchten naar een internationale luchthaven moest, dus ik heb zojuist mijn vlucht gemist”
Om haar klanten zo goed en vriendelijk mogelijk te helpen met het annuleren of wijzigen van vluchten, heeft Wotif besloten om geen kosten voor in rekening te brengen voor een annulering of verplaatsing. En ja dit geldt ook voor de meest vreemde, bizarre, unieke, grappige of aangrijpende excuses waarmee mensen op de proppen komen!