Per dagen delen miljoenen mensen hun vakantiefoto’s via verschillende social media platformen als Twitter, Facebook en Instagram. Deze foto’s worden geschoten op de meest uiteenlopende bestemmingen over de gehele Wereld. Schiphol speelt hier op ludieke wijze op in met een nieuwe game, onder de titel Schiphol Destination Unknown.
Schiphol Destination Unknown spel
Met het Schiphol Destination Unknown spel moeten mensen aan de hand van de vakantiefoto’s raden op welke bestemming de foto’s zijn gemaakt. Hiermee laat Schiphol op subtiele manier aan de spelers zien welke van de 300 vliegbestemmingen vanaf Schiphol geboekt kunnen worden.
Je kunt foto’s bekijken die via het social medium Instagram zijn gedeeld. Vervolgens moet je op een virtuele Wereldbol aangeven waar de foto volgens jou genomen is.
Uiteraard is de insteek van het spel het winnen van twee (retour) tickets naar één van de bestemmingen. Om het spelelement uitdagender te maken hebben ze een competitief element ingebouwd: hoe meer bestemmingen je raadt, hoe verdere reisbestemming je kunt winnen.
Volgens Maarten de Groof (CCO van Schiphol Group) heeft Schiphol met deze actie een primeur in handen als het gaat om het gebruiken van Instagram-foto’s: “Wij vinden het fantastisch om via foto’s van échte mensen, bezoekers op ontdekkingstocht te sturen in het uitgebreide bestemmingennetwerk van Schiphol. Door Instagram-foto’s op die manier te gebruiken, hebben we een absolute primeur”.
Wil jij deelnemen aan het Schiphol Destination Unknown spel, speel deze dan op de website www.schipholdestinationunknown.nl.