Reizigers uit Thailand zijn het minst bereid om hun smartphone en andere mobiele apparaten op te geven wanneer zij op vakantie gaan, zo blijkt uit een nieuw wereldwijd onderzoek van Hotels.com. De gedachte om op vakantie te moeten gaan zonder hun geliefde gadget bezorgt 85% van de ondervraagde Thai koude rillingen.
Mensen aan Thailand meest verslaafd aan mobiele apparaten
Het onderzoek, dat de digitale gebruiken van reizigers uit 28 landen in kaart brengt, laat zien welke reizigers er moeite mee hebben om de dagelijkse balans tussen werk en privé los te laten op het vakantieadres. Vlak na Thailand volgt Korea op plaats twee, met 78% van de ondervraagden die er problemen mee hebben om het zonder gadgets te stellen. Japan completeert de top drie met 69%.
Nederland staat samen met Denemarken en Australië op een gedeelde twintigste plaats in de lijst. 29% van de ondervraagde Nederlandse reizigers moet er niet aan denken om de telefoon te missen tijdens een vakantie.
Toch spijt na checken werkmails
Bij thuiskomst heeft ruim een op de drie Nederlanders (36%) spijt van de tijd die zij besteed hebben aan mobiele apparaten. Geen wonder, want hoewel bijna alle ondervraagden (93%) op vakantie gaan om hun werk te vergeten, checkt de helft (50%) de zakelijke e-mail op het vakantieadres. Maar, werk is niet de enige reden achter het onvermogen om mobiele apparaten in de ban te doen. Nederlanders gebruiken hun gadgets tijdens vakantie ook graag voor het raadplegen van routekaarten en informatie over het weer, restaurants en bars en andere zaken op de bestemming.
Reizigers die het minst bereid zijn om afstand te doen van hun mobiele apparaten op vakantie
– Thailand (85%)
– Korea (78%)
– Japan (69%)
– China (67%)
– Singapore (60%)
– Taiwan (53%)
– Noorwegen (53%)
– Brazilië (52%)
– Ierland (51%)
– Finland (50%)
– Hong Kong (46%)
– Frankrijk (40%)
– Rusland (40%)
– Italië (39%)
– Duitsland (36%)
– Verenigd Koninkrijk (36%)
– Verenigde Staten (35%)
– Colombia (33%)
– Nieuw-Zeeland (30%)
– Denemarken (29%)
– Australië (29%)
– NEDERLAND (29%)
– Mexico (28%)
– Canada (27%)
– Zweden (23%)
– Spanje (23%)
– Argentinië (22%)
– India (20%)